Hoe maak ik een nieuwe gebruiker?
Voordat iemand kan inloggen in plaece.base, is er een eigen inlogaccount nodig. De inlogaccounts worden altijd persoonlijk aangemaakt en zitten gekoppeld aan één of meerdere organisaties. Zodra iemand geen toegang meer mag hebben, kun je het account ook uitschakelen.
Het aanmaken van een nieuw account is alleen mogelijk voor accounts met een beheerdersrol. Deze accounts hebben in de hoofdnavigatie een extra rubriek genaamd "gebruikers". Hierin kunnen alle bestaande gebruikers bekeken en aangepast worden. Dit is tevens het overzicht waarmee een nieuwe gebruiker aangemaakt kan worden. Hiervoor kun je rechtsboven klikken op de knop "toevoegen".
Een nieuwe gebruiker aanmaken
De eerste keuze bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker is of deze actief/niet actief is. Zodra een gebruiker inactief is, is het niet mogelijk om in te loggen. Het is dus belangrijk om de gebruiker altijd actief te maken. Als tweede stap kun je de aanhef, voornaam, achternaam en het e-mailadres invullen.
De belangrijkste (en moeilijkste) velden bij het aanmaken van een gebruiker zijn de velden "gebruikersgroep", "organisatie" en "organisatie met leesrechten".
Gebruikersgroep
De gebruikersgroep bepaalt hoeveel rechten het account krijgt in plaece.base. Je kunt altijd kiezen uit twee smaken: beheerder of gebruiker. In het geval dat je een account aanmaakt voor een ondernemer, is het altijd zeer belangrijk om te kiezen voor de groep "gebruiker". Dit zorgt ervoor dat diegene niet te veel rechten krijgt in het systeem. De groep "beheerder" is alleen benodigd voor gebruikers welke gekoppeld worden aan een beheerorganisatie.
Organisatie
De organisatie bepaalt welke content (lees: evenementen, deals, locaties en routes) dit account kan inzien én bewerken in het systeem. Vaak is er één organisatie gekoppeld aan één gebruiker, maar het is tevens mogelijk om meerdere organisaties te koppelen aan één inlogaccount. Zo kan iemand met zijn eigen inlogaccount de content van meerdere organisaties beheren. Hiervoor hoef je dus geen losse accounts aan te maken!
Organisatie met leesrechten
Dit veld bepaalt of de gebruiker naast zijn eigen content ook de informatie van andere partners kan inzien in het systeem. Deze content kan niet bewerkt worden, maar kan wel doorgezet worden naar een eigen applicatie. Met de leesrechten voorkom je dubbele invoer vanuit meerdere organisaties, omdat ze gezamenlijk items van elkaar kunnen gebruiken.